تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند
سرخط خبرها

پلمب ۱۱۰ واحد مداخله‌گر پزشکی در مشهد | ۸۰ درصد مراجعه سرپایی مربوط به بخش خصوصی است

  • کد خبر: ۱۶۱۹۲۵
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
پلمب ۱۱۰ واحد مداخله‌گر پزشکی در مشهد | ۸۰ درصد مراجعه سرپایی مربوط به بخش خصوصی است
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در دوران کرونا،۴۰ پرونده مشکوک به شهادت در بین نیرو‌های پزشکی داشتیم که از این تعداد ۲۵ مورد احراز شهادت شدند که از بین این تعداد ۱۲ مورد از پزشکان هستند

دکتر علیرضا صداقت، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته سلامت  در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کمتر از ۱۱۰ مورد از پزشکان در مشهد کارتخوان ندارد و نباید این رقم را تعمیم به جامعه ۱۸ هزار نفری پزشکان در نظام پزشکی دانست.

وی افزود: از نظر اخلاق پزشکی هدف بیمار و بیماری است نه سلیقه مذهبی و سیاسی، لذا هدف جامعه پزشکی درمان بیماری است عدم ارائه خدمت به برخی افراد به دلایل مختلف نداریم، اما هرگونه شکایتی در زمینه اخلاق پزشکی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰ مورد برخورد با مداخله گران پزشکی داشتیم که پلمب شدند، افزود:  نوع آگاهی مردم از پزشکان تخصص و داشتن پروانه افزایش یافته به طوریکه اخیرا مطب خانم جوانی که خود رامتخصص گوش و حلق و بینی بود معرفی کرده بود پلمب شد. 

صداقت خاطرنشان کرد: شورای عالی بیمه سلامت بعد از تصویب مجلس، سالیانه تعرفه‌های پزشکی را باید مشخص کند، ولی تاکنون دولت هنوز این مهم انجام نداده است و در ترکیب این شورا فقط یک نفر از سازمان نظام پزشکی حضور دارد که باعث شده سرانه سلامت در بخش خصوی نادیده گرفته شود.

به گفته وی، ۷۰ درصد سهم پزشک را باید سازمان‌های بیمه گر متقبل شود در حالیکه بیمه‌ها فقط هزینه بخش دولتی را تامین می‌کند و این مساله باعث شده در درمان بیماری‌ها مردم، گلایه‌مند باشند.

 بسیاری از جامعه پزشکی، ورشکسته هستند

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد بخش خصوصی سرپا بماند باید سازمان‌های بیمه گر را مکلف به پرداخت هزینه‌های درمان کند، تا هم مردم به راحتی درمان را سپری کنند و هم پزشکان دچار مشکلات نباشند.
صداقت خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش بسیاری از جامعه پزشکی، ورشکسته هستند.طبق قانون خدمات بیمه باید همگانی باشد نه اینکه فقط بخش دولتی را تامین کند ولی باید سازمان‌های بیمه گر، فقط ۲۰ درصد هزینه درمان در بخش خصوصی را متقبل شوند.

به گفته وی، استاندارد مدت ماندگاری بیمار در مطب پزشک به میزانی است که در رسیدگی به بیماری بیمار سپری می‌شود.

۸۰ درصد مراجعه سرپایی مربوط به بخش خصوصی است

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۰ درصد مراجعه سرپایی مربوط به بخش خصوصی است، افزود: اما بیمه فقط ۲۰ درصد هزینه درمان را تامین می‌کند و این باعث می‌شود مردم در درمان بیماری‌ها گلایه مند باشند. 

وی اظهارداشت: متاسفانه در سازمان‌های بیمه گر، هر دارویی گران می‌شود محدودیت‌های غیر قانونی در دارو‌ها اعمال می‌کنند که دارو‌ها را از بیمه خارج میکنند و این مساله فشار بسیاری بر مردم وارد می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در طب بالینی تشخیص‌ها یکی نیست ظن بالینی و هنر پزشکی است که هیچ پروسه ماشینی جایگزین آن نیست لذا تفاوت‌های برداشت از بیمار وجود دارد البته منکر قصور پزشکی نیستیم.

وی تصریح کرد: اضافه دریافتی پزشکان و ارتباط مالی نامتعارف در بین پزشکان را تایید نمی‌کنیم هر گونه شکایتی از پزشکان شود پس از شکایت شهروندان در کمیسیون ماده ۱۱ پرونده‌ها بررسی می‌شود به تعزیرات حکومتی می‌رود و برخورد قانونی می‌شود.

صداقت با بیان اینکه مهمترین علل مهاجرت پزشکان، مسائل اقتصادی است، افزود: ۵۵۰۰ پزشک عمومی داریم، ۲ هزار و ۵۰۰ پروانه مطب دارند و فقط ۹۰۰ پزشک از این تعداد فعالیت می‌کنند، اشکال کار در نظام سلامت است.
به گفته وی، چرا پزشک عمومی باید در زمینه زیبایی کارکند، چون تعرفه‌های نظام سلامت پایین است و سازمان‌های بیمه گر هم متقبل هزینه‌ها نمی‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->